Online KábelTelefonkönyv

HÍREK

Balesetmentes pihenés és sportolás a téli szünetben!
2010-12-23 16:47:14
Sajnos a téli időszakban rendkívül gyakori elcsúszásos balesetekhez nem kell a sí- és korcsolyapályákig menni, a baj már az első utcasarkon utolérhet bennünket. Ilyenkor nemcsak az idősebb emberek közül, hanem minden korosztályból akad, aki az utcára lépve elveszíti az egyensúlyát és összezúzza magát. A havas, csúszós járdán és a sózás után is síkos utakon elszenvedett balesetek szerencsés esetben tipikus téli balesettel (húzódással, ficammal, rándulással) megúszhatók, de sok ilyenkor a töréssel járó komolyabb esés is.
Sí, szánkó, hódeszka használata

A rosszul megválasztott sí-, vagy szánkópálya, esetleg a nem megfelelő gyakorlat mind a ródlizók, mind a síelők számára nagy veszélyt jelent. A baleseti források között is nagy a „választék”. Az egyszerű, de súlyos következményekkel járó bukástól a pályán, vagy annak szélén elhelyezkedő tereptárgyaknak való ütközésig sok minden előfordulhat. Tekintettel arra, hogy mind síléccel, mind a szánkóval elképesztő sebességet lehet elérni, a hatalmas ütközési energia miatt még a megfelelő védőeszközök használata mellett is az életet jelentősen veszélyeztető sérülések következhetnek be, esetenként a balesetek halálos kimenetelűek is lehetnek.

Több nyugat-európai ország sípálya üzemeltetője fontolgatja, hogy kötelezővé teszi a gyermekek számára a bukósisak használatát. Például a hozzánk közel eső Alsó-Ausztria sípályáin 2009. február 1-je óta kötelező a 15 éven aluliak számára a bukósisak viselése.


Mindezekre való tekintettel legyünk tisztában az általános szabályokkal:

  • Lehetőleg csak kifogástalan állapotú sporteszközökkel menjünk kirándulni.
  • Legyünk körültekintőek és elővigyázatosak, csak a helyszín pontos, óvatos felmérése és a megfelelő bemelegítés után induljunk neki a sí- vagy szánkópályának
  • Csak tiszta látási viszonyok között keressük fel a pályát.
  • Kerüljük el a túlzsúfolt helyeket.
  • Ittasan, fáradtan ne kezdjük el síelni, korcsolyázni, mert nem tudunk rendesen koncentrálni magunkra és a többi sportolóra sem. Iktassunk be rövidebb pihenőket, ha pedig ez sem használ, folytassuk a csúszkálást másnap.
  • A magas hegyekben, a hófedte lankák közt hasonlóan erős lehet a napsütés, mint nyáron. Ezért a szabadon levő arcot speciális fényvédő arckrémmel kell bekenni. Az erős fény a hóról visszaverődve nem csak a felnőttek, de a velük sportoló gyermekek szemét is zavarhatja, érdemes megfelelő napszemüveget, vagy sí szemüveget beszerezni.
  • Jeges útviszonyok esetén járjunk a füvön, földes talajon, vagy más nem teljesen sima felületen, lehetőség szerint a járda mellett.

Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság
Bűnmegelőzési Osztály
IMPRESSZUM
Copyright © 2016 Kiskőrös Tv, Minden jog fenntartva.